90-es évek disco zenék válogatás
90-es évek disco zenék
90-es évek disco zenék már csak egy korlátozott válogatás lesz, mert ebben az évtizedben a 80-as évek disco stílusát felváltották az újabb hangzások, és főként az eurodance előretörése. A hagyományos disco stílusba sorolható zenékből csak kevés kapott nagyobb figyelmet, így most ezek közül emelek ki néhányat.
Disco
zenék 90-es évek eleje
A Blue System-nek – mielőtt még dance-esebbre vette volna a figurát – volt néhány disco jellegű felvétele a 90-es évek elején. 1991-ből a Lucifer maradt meg igazán bennem, ez a dal 25. helyezést ért el a német slágerlistán, de Ausztriában 8. volt. Több disco és eurodisco jellegű dal is szerepelt az albumaikon, de ezek közül csak az 1992-es Romeo & Juliet kapott nagyobb figyelmet. Ezt a dalt slágernek szánták és akkoriban sokaknak volt a kedvence, de csak 22. lett az osztrákoknál, a németeknél pedig 25.
A Take That-re az It Only Takes A Minute című dalnál figyeltem fel, ez a jól eltalált hangzású zene részben ide sorolható. Ez a zeneszám egy '75-os disco feldolgozása, és 1992 nyarán került a listákra. A Eurochart-on 25., a brit listán pedig 7. helyezést ért el. A lágyabb hangzású I Found Heaven még inkább illik ide, ez a 15. volt a briteknél.
A Bananarama a 90-es évek fordulóján már több stílussal kísérletezett, majd ’91 után – amikor már duóként működtek – a disco és a dance között lavíroztak. Mike Stock és Pete Waterman – akik a producereik voltak akkor - ebben az időben némi Abba-szerű hangzást kívántak életre kelteni a Bananarama dalaiban.
Az 1992-es Movin On egy disco hatásokkal tűzdelt popdal volt és mérsékelt eredményeket ért el. A 24. pozícióig jutott a brit kislemezlistán, csakúgy, mint a ’93-as, dance-esebb hangvételű More, More, More, mindenesetre nekem mindegyik tetszett.
90-es évek disco zenéje
Jól emlékszem a ’93-ban 22 éves, angol Sonia dalára, a Better The Devil You Know-ra, amely a második lett az Eurovíziós dalfesztiválon. Ez a dal a 15. helyig emelkedett a brit listán és a rádió jóvoltából hazánkban is lehetett rögzíteni. Ő egyébként már 1989-ben a Never Stop Me Loving You dallal is nagy sikert aratott.
A Fun-Tomas nem más, mint Tomas Friedrich projektje, amely 1993-ban a China Girl című dallal hívta fel magára a figyelmet. Ez a zene a 80-as évek dallamos diszkóstílusát idéző alkotás volt, amelyet azóta is nagyon kedvelek. 1997-ben Carl Douglas nagy slágerével is jelentkezett, és 1997-ben is megjelent egy albuma.
A 80-as évek sikeres alkotói közül Fancy-nek és a Bad Boys Blue-nak is számos disco zenéje született a 90-es években, ám inkább az eurodance irányába hajló felvételeik értek el eredményt. A 90-es évek disco zenéjében az 1998-as év hozott egy kis retrohullámot, amikor a régebbi sikercsapatok újra megjelentek régi – főleg 80-as évekbeli dalaik – feldolgozásaival, de legtöbb esetben a hangzás már inkább eurodance volt.
Alcazar disco zene
Már a 2000-es évekbe csúszik, de itt említem meg a 90-es évek vége felé alakult, svéd Alcazar együttes dalát, a Crying At The Discoteque-t. Ezt a dalt 2000-ben adták ki és azonnal feltűnt számomra a hangzásában, a régi idők disco stílusa. Ez nem véletlen, hiszen zenei alapjai egy ’79-es slágerre vezethetők vissza.
A zeneszám a világ összes jelentősebb slágerlistáját bejárta, Ausztráliában 14., Kanadában 9., Svájcban 7., Olaszországban 4., Németországban 3. és Belgiumban 2. helyezett volt 2001-ben. 2002-re több mint 2,5 millió példányban kelt el, ami jelezte a disco zene iránti, továbbra is jelenlevő igényt.
Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!
Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!
A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!
Helloka, ez a blog bejegyzés nagzon hiányos, ugye tudod??
VálaszTörlésEz bizony így van, csak a sima discozenéről van szó (dance nem) és ráadásul (csak) válogatás. A 90-es évek zenéje a többi cikkben van részletesebben, mivel ebben a korszakban már nem a hagyományos disco volt jellemző.
Törlés