A régi Modern Talking és a Blue System zenéi, története

A régi Modern Talking és a Blue System

A régi Modern Talking és a Blue System zenéi, története




A régi Modern Talking a 80-as években



A régi Modern Talking  duóról lett kész először a személyes zeneszámlistám, ezért velük kezdem és ha már itt tartunk, akkor a duó egyik tagjának, Dieter Bohlen -nek következő együttesével a Blue System formációval is itt foglalkozok. Azonban maradok az említett évtizednél, így előbbi duónál a későbbi dalaikról majd más, a kilencvenes-kétezres évekkel foglalkozó cikkekben lesz szó.

A Modern Talking -gal több magyar oldal is foglalkozik, nem kívánom őket ismételgetni, ezért a személyes ismereteimből tallózok. Az első élményem még gyermekkoromból származik, amikor még teljesen hidegen hagyott a könnyűzene. Úgy 1986-7 körül - amikor még az eurodisco zenei műfaj a topon volt - egy osztálykiránduláson az egyik fiú egy posztert vásárolt, amin az együttes tagjai voltak. Ezt észrevették a lányok és csakhamar körbeállva élénken tudakozódtak, hol vette. Nemsokára egy csomóan követték a példáját és szintén vettek egy Modern Talking posztert az újságárusnál.



Amikor az egyik tanár ezt észrevette, szörnyülködött, hogyan lehet ilyen értéktelen dologra 20 Ft-ot kiadni. Hozzá kell tennem, hogy akkoriban a húsz forintnak még sokkal nagyobb értéke volt. A poszterek amúgy is kedveltek voltak a fiatalok körében (gondolj csak a 80-as évek legjobb mozifilmjeinek a képeire), egy Modern Talking az meg aztán nagyon menő volt.


 

Régi Modern Talking zenéi 80-as évek slágerek


Szóval ez volt az első élményem a régi Modern Talking együttessel kapcsolatban. Aztán a következő évekkel később, 1993 nyarán lehetett, amikor a Danubius Rádió műsorai közül  Komjáthy György egy vasárnap esti speciális adásban leadta a Modern Talking slágereit tartalmazó valamelyik albumot non-stop, amit kazettára rögzítettem. Nekem nem az első nagy sikerük jött be annyira, hanem a Cheri Cheri Lady fogott meg.

Ez a dal nagyszerű, dallamos szintijátékkal kezdődik, hogy aztán remekbe szabott popmuzsikával folytatódjon. 1985-ben ez Németországban, Ausztriában, Norvégiában és Svájcban is első helyezett lett. Ha már itt tartunk, akkor illik megemlítenem a befutó slágert is, amely szintén szintipop műfajhoz sorolandó, azonban részben az italo disco jellegzetességeit is magán viseli. 1984-ben amúgy is rengeteg szintipop sláger született.
 Tehát az első zeneszámuk a You're My Heart, You're My Soul (1984)– amit én gyerekkoromban mindig Yamahá-nak hallottam – 8 milliós példányszámban kelt el világszerte, és 35 országban került a Top 10-be. A másik zeneszám ami megfogott tőlük, az az Atlantis Is Calling (1986), ez olyan komoly és szomorúan édes volt számomra. A másik sikeres kislemez ugyanezen évből, a Brother Louie is tetszett, ez utóbbi már diszkósabb.



 
 
Még megemlítem a Lucky guy -t (1985), amely Dieter Bohlen előző évből származó, Ryan Simmons előadónéven futó saját zeneszámának feldolgozása. A Modern Talking egy tipikus példája annak, amikor egy együttest a diszkó világa és a szintipop előadók között is számon tartják, . 

Érdekes, hogy míg Európában, Dél-Amerikában és Ázsiában nagyon népszerűek voltak, addig Nagy Britanniában alig, és az USA-ban csak hallomásból ismerték őket. 1987 közepén állítólag Thomas Anders felesége és Dieter összekülönböztek, és a Modern Talking hároméves, példátlan sikertörténete véget ért.

Thomas szólókarrierbe kezdett, mérsékelt sikerrel, ez is inkább külföldi országokra szorítkozott. Dieter Bohlen több más sikeres előadót propagált ebben az időszakban. 1998-ban újra összeálltak és egy újabb sikeres széria vette kezdetét egészen 2003-ig, azonban ez most nem képezi jelen cikk tárgyát.



Blue System zenéi, története, lemezei

  

A Blue System -ről akkor hallottam először, amikor ’92-ben beharangozták a rádióban a Romeo & Juliet –et, mint slágervárományos dalt. Ezt hallottam néhányszor játszani, azonban abban az 1992-es zenei évben, amikor az újfajta, keményebb tánczenék jöttek divatba, nem igazán volt esélye. Amikor a Modern Talking szétment, Dieter máris dolgozott új együttesén a Blue Sytem -en, amelynek egyszerre volt zeneszerzője, énekese és producere.

A Blue System szintipop, disco és hagyományos popzenei elemeket egyaránt ötvözött a dalaiban, amit aztán a 90-es években jórészt felváltott a dance -esebb hangzás. A Blue System dalai közül egyik sem volt rám különösebben mély hatással, de azért jó néhány megvan, amit szívesen hallgatok.




 


Míg a G.T.O. vagy a She’s A Lady (1987) szintisebb jellegű, addig a Love Me on the Rocks (1989) diszkósabb, az 1990-es When Sarah Smiles pedig a lágyabb popzene felé hajlik, sőt az instrumentális verziója már downtempo stílusú. A 80-as években talán a Magic Symphony (1989) volt a legsikeresebb Blue System kislemez. 1991-ből a Lucifer c. szerzeményt találtam igen jónak, 1994-ből pedig a That’s Love és a This Old Town –ra emlékszem (ezekre szerintem rajtam kívül senki).

Aztán van még három eurodance jellegű zeneszám, a Dr. Mabuse (1994), a Laila (1995), és az Only With You (1996) amit érdemesnek tartok megemlíteni, bár úgy tudom, hogy csupán az előbbi kettő volt valamennyire sikeres.
 
Tíz év lezárultával véget ért a Blue System, majd Dieter Bohlen és Thomas Anders újra együtt kezdtek dolgozni.



Ajánlott cikk: Lime, Gazebo


Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!



A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.
ca-pub-3250028034952783