Retro zenék külföldi lista, 70-es, 80-as, 90-es évek

Retro zenék külföldi lista, 70-es, 80-as, 90-es évek
Retro zenék külföldi lista, 70-es, 80-as, 90-es évek




Retro zenék külföldi lista sok létezik, ám nem igazán található olyan, ami hiánytalan lenne. A 70-es, 80-as, 90-es évek bővelkedtek zenében, fokozódó mennyiségben, különösen, ha a remixek számát nézzük. Nem vállalkozhattam arra, hogy az összes dalcímet összegyűjtöm – ez emberfeletti munka lenne - de egy köztes megoldást találtam.



Saját listáimból – melyekből rengeteget megosztottam régebbi cikkekben – valamint az internetes listákból összesítettem. Egy részét – az ismertebbeket – szövegként ideírtam, a többit táblázatban, mivel nagyon hosszú lenne az oldal, ha mind szövegként szerepelne. Több stílust már összegeztem, ezért linkekkel hivatkozok arra.


Azoknak, akik maguknak, vagy valamely esemény kapcsán egy-egy retro zenei listát akarnak összegyűjteni a 70-es, 80-as, 90-es évekből, jó támpont lehet ez a cikk.


Retro disco zenék lista 70-es évek



Kiemeltem az ismertebb disco slágerek közül 14-et, a többit lásd a táblázatban (1974-1980). A zenék többségét - a 70-es évek külföldi együttesei sorával együtt - már bemutattam sok éve a 70-es évek diszkózenéinél. Nem szerepel minden egyes darab a táblázatban, de így is 120 zeneszám.


Carl Douglas - Kung-fu Fighting 1974
The Rubettes - Sugar Baby Love 1974
Tina Charles - I Love To Love 1976
Baccara - Yes Sir I Can Boogie 1977
Bee Gees - Night Fever 1977
Belle Epoque - Black Is Black 1977
Boney M. - Ma Baker 1977
Gloria Gaynor - I Will Survive 1978
Willage People – Y.M.C.A. 1978
Abba - Gimme, Gimme, Gimme 1979
Dschinghis Khan - Dschinghis Khan 1979
Eruption - One Way Ticket 1979
Goombay Dance Band - Sun Of Jamaica 1979
Ottawan – D.I.S.C.O. 1979





Külföldi retro zenék - Retro disco zenék lista 80-as évek



Ember legyen a talpán, aki pontosan be tudja határolni a műfajt a 80-as években. Ugyanis a régi retro disco zenék hangzása számos más műfajjal keveredett, így a 70-es évek sajátos hangzásából alig maradt meg valami. Leginkább a hi-nrg, italo, synthpop, eurodisco kapcsolódott hozzá.


A listában kihagytam az italo disco zenéket, a tisztán hi-nrg, valamint a túlzottan szintipopos disco -t, szerepel viszont az eurodisco egy része, s néhány félig-meddig szintipopba hajló disco dal.


A külföldi retro zenék 80-as évek világa már igazán változatos volt. Itt van 10 a legismertebbek közül, további több, mint 300-at lásd a mellékelt listában (1981-1990). Egyébként a legjobbakról külön cikkben is írtam


Cindy Lauper - Girls Just Want To Have Fun 1983
Murray Head - One Night In Bangkok 1984
Tony Esposito - Kalimba De Luna 1984
Bad Boys Blue - You`Re A Woman 1985
Joy - Touch By Touch 1985
Bananarama – Venus 1986
Samantha Fox - Touch Me 1986
Kylie Minogue - The Locomotion 1987
Rick Astley - Newer Gonna Give You Up 1987
Sabrina – Boys 1987




A 80-as évek legjobb retro szintipop zenéiről itt olvashatsz. Anno ez a hangzás - különösen a 80-as évtized elején uralta a slágerlistákat és a klubokat.


Itt találod a 80-as évek legjobb elektronikus zenéit. Bár a retro disco zenék nagyobb számban és ismertebbek voltak, ezeket is elismerték, s ha máshol nem, hát tudományos, vagy ismeretterjesztő filmek aláfestéseiként hallhattuk gyakran.




Retro zenék külföldi, 90-es évek



Valójában elkezdtem összesíteni a zenéket, de csakhamar ráébredtem, hogy még stílusonként is évekbe telne minden egyes zeneszámot összegyűjteni. Nem is szólva arról, hogy rengeteg vegyes stílusú zeneszám született, s nehéz lenne eldönteni, melyiket hova tegyem. Harmadrészt, mint már említettem is a legtöbb stílusról a cikkeimben közöltem már hosszabb listákat.


A legjobb eurodance zenékről ebben a cikkben olvashatsz. Onnan pedig linkek vezetnek az egyes éveket bemutató külön cikkekhez, ahol hosszabb listák vannak. A külföldi retro zenék 90-es évek sorában eme stílusban számtalan sláger született.


Ha kíváncsi vagy, a techno műfajában melyek voltak a legnagyobb slágerek a 90-es évtizedben, azt is elolvashatod. A retro zenék 80-90-es évek világából ez a műfaj is a csúcson volt az évtized elején. De számos testvér stílus, vagy alág sarjadt ki ebből a tőből, mely folyamat napjainkban is folytatódik.


Itt pedig a 10 legjobb trance zenét mutattam be a 90-es évekből. Ez a műfaj is ezerféle alstílusban fejlődött tovább, de az eredeti hangzás is működik némi finomítással.




Még egy külföldi retro zenék ajánlat a végére: A legnagyobb szintetizátor slágerek a múltból. Ez a három évtized a régi slágerek külföldi megjelenéseivel együtt hazánkban is hódított lemezeken, kazettákban, cd -ken.


Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


A cikk szerzői jogvédelem alatt áll – copyright © Eyn 2019.09.28. - engedély nélküli felhasználása, másolása tilos.




Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.
ca-pub-3250028034952783