A 10 legsikeresebb, legjobb eurodance zene 90-es évek

A 10 legsikeresebb eurodance zene a 90-es evekbol

A 10 legsikeresebb, legjobb eurodance zene 90-es évek



A 10 legsikeresebb, legjobb eurodance zene 90-es évek összeállításához a slágerlistákat vettem figyelembe. Teljesen pontos listát nem tudok létrehozni, mert ahhoz minden ország nagyobb slágerlistáit kellene figyelembe vennem, ahol szerepeltek ezek a zeneszámok. Ezért a főbb, ismertebb slágerlistákat vettem figyelembe Európából és Amerikából, valamint részben más kontinensekről.

Az eurodance stílus, mint a neve is mutatja, Európában volt igazán népszerű, de a legismertebb zeneszámok Amerikában és Ázsiában is felkerültek a lemezlistákra. A 90-es évek 10 legsikeresebb eurodance zenéjét időrendi sorrendben mutatom be. Mivel ezeket a dalokat már részletesen bemutattam régebbi írásaimban, ezért visszautalok ezekre. Hogy ezek e a legjobb eurodance zenék, szubjektív megítélés kérdése, de a lemezeladások alapján ez a top 10.




 

10 legsikeresebb eurodance zene 90-es évek - 10 legnagyobb sláger


Double You – Please Don’t Go 1992


Amikor ez a zeneszám Európa élvonalában járt, még nem használták az eurodance kifejezést. Sőt mi több, ez még hangzásában jócskán különbözött a későbbi ritmusos, dinamikus, pörgős eurodance daloktól. Ez egy feldolgozás, amely az olasz Double You formációt elindította a világhírnév felé. Ezt a sikert utána már nem tudták újra elérni.


 


Legsikeresebb eurodance zenék – Dr. Alban – It’s My Life 1992


Erről a zenéről írtam már többször, több helyen is, megemlítettem az 1992 zenék cikkben. Őrült nagy közönség kedvenc volt, állandó kívánság a diszkókban, s a svéd-afrikai doktor ezzel lett valódi nagyágyú. 1992 tavaszán futott be, s utána hónapokig le sem lehetett vakarni a slágerlistákról.


A 10 legjobb eurodance zene – Snap! – Rhythm Is A Dancer 1992

 




Erről a zenéről szintúgy írtam az említett cikkben említve, és az Eurodance ’92 –ben hosszabban. Az eredményeket tekintve talán a „Rhythm Is A Dancer” volt a legsikeresebb eurodance zene a 90-es években. A 90-es évek legnagyobb slágerei között is remek helyezést ért el, hiszen 6 európai országban is első helyezett volt.



A 10 legsikeresebb eurodance zene 90-es évek – 2 Unlimited – No Limit 1992


Ez a dal nálam kicsit kilóg a sorból, mert nem rossz zene, de nekem jobban tetszettek az első zenéik. Ekkoriban kezdett a duó átváltani a technodance jellegű
hangzásból az eurodance felé. 1992 decemberében rögzítettem magnóra, de igazából 1993 elején kapaszkodott fel a slágerlistákra.



10 legnagyobb eurodance sláger – Culture Beat – Mr. Vain 1993


Ez egy másik olyan zeneszám, amin mindig csodálkoztam, miért pont ez? Ugyanis 1993-ban rengeteg eurodance dal kezdett megjelenni, s ennél sokkal jobbakat hallottam, de valami miatt ezt a lemezt vették a legtöbben. A "Mr. Vain" a többi kontinensen is tarolt és ők sem tudták megismételni ezt a sikerüket.


10 legsikeresebb, legjobb eurodance zene – Haddaway – What Is Love 1993




Ez már igazán hozta azt az eurodance –es feelinget, amely olyannyira jellemző volt a következő években. A „What Is Love", a francia, az olasz, a spanyol és a holland listán is hetekig első volt (lásd: Eurodance ’94 – a csúcs év 1.). A német-trinidadi énekes, Haddaway ezzel a zeneszámmal futott be, s mint a többi esetnél elmondhattuk, ő sem tudta megismételni ezt a sikerét.




Cappella - U Got 2 Let the Music 1993


A Cappella együttest történetét már bemutattam itt: Cappella együttes
A Cappella már az ötödik évében járt ekkor, és a „U Got 2 Know” című zenéjük is elég sikeres volt. De az „U Got 2 Let the Music” lett az az eurodance zeneszám, amely meghódította Európa klubjait.



Legjobb eurodance zene 90-es évek – Corona – The Rhythm of the Night 1994


Ez a dal már 1993 végén megjelent, de 1994 során vált belőle nagy sláger. Az olasz formációnak eme lágy, mégis pörgős muzsikája szintén végigjárta az európai országok slágerlistáit. Nekem az Ice MC féle Space remix változat tetszett igazán.










Mo-do - Eins, Zwei, Polizei 1994


Erről a dalról is írtam a ‘94-es eurodance zenéket bemutató cikkben. Szokatlan volt olasz előadótól német nyelvű darálás, de nagyon bejött, hiszen az olaszok mellett a németeknél és az osztrákoknál is eljutott a lemezlista első helyére.



Legjobb eurodance zenék - Scatman John – Scatman 1995


Ez a „dal” is már 1994 végén megjelent, de igazán 1995 tavaszán- nyarán robbant be, így a '95 -ös eurodance slágerek része. Különleges zene volt, nagyszerű dallammal, és ez is egy csomó ország slágerlistáján végzett első, vagy előkelő helyen.



Utóbbi két előadóról – akik sajnos már nincsenek köztünk – megemlékeztem a Zenei előadók, akik fiatalon távoztak című cikkben.





A 10 legjobb eurodance zene eurodance 90-es évek - saját top 10


Akkoriban hatalmas mennyiségű eurodance zenét rögzítettem, s később is visszamenőleg, ezekből az évekből. Nekem a következő 10 eurodance zeneszám tetszett a legjobban a 90-es évekből (időrendi sorrendben):


Snap! – Rhythm Is A Dancer 1992
Sandra – I Need Love 1992
Fun Factory - Groove Me 1993
Masterboy - Feel The Heat Of The Night 1994
Night People - In The Night 1994
Darkness – In My Dreams 1994
Souladelic - I Want Your Body 1994
K2 – Der Berg Ruft 1994
DJ Bobo – Freedom 1995
Loft – Mallorca 1996



Amint látható, az én listám tartalmaz olyanokat is, amelyek csak klubslágerek voltak, vagy azok sem, ugyanis figyeltem azokra a zenékre is, amelyeket nem játszottak folyton a rádióadók. Ha a remixeket is figyelembe vettem volna, más lehetne a sorrend, de csak az alapverziók szerepelnek itt. 
Így is hajszálvékony a határvonal, lehet, egy másik alkalommal más zeneszámok alkotnák nálam a legjobb eurodance zenéket.

Neked melyik a 10 kedvenc eurodance zenéd a 90-es évekből?
 
Ajánlott cikk: 90-es évek szubjektív top 100 zene



Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

2 megjegyzés:

  1. Jájj! ez egy annyira hálás téma, mert bár az elmúlt 20 évben elég sokat változott a zenei érdeklődésem (mostanában pl. a delta blues-t fedeztem fel magamnak, ami ugye finoman szólva is egy másik világ), de ettől még az eurodance nekem a mai napig egy amolyan guilty pleasure maradt :) Így aztán ha már nem is rendszeresen, de azért olykor-olykor olyan jó kis kellemes érzés ezeket újra meghallgatni.

    És akkor az én TOP10-em, bár nekem sem könnyű egyáltalán összehozni:

    10. Mr. President - 4 On The Floor
    9. Culture Beat - Take Me Away
    8. 2 Brothers on the 4th Floor - Fly
    7. La Bouche - Be My Lover
    6. Culture Beat - Anything
    5. Rozalla - Are You Ready To Fly
    4. Snap - Rhythm Is A Dancer

    3. Real McCoy - Another Night: https://www.youtube.com/watch?v=Pav2f4b-1ZE
    És innentől sztorijuk is van ezeknek. Erről pl. emlékszem hogy a húgommal együtt annyira rákattantunk, hogy amikor egyszer meghallottuk nagybátyánknál a rádióban, szinte ölre mentünk hogy melyikünk tapaszthatja oda a fülét közben teljesen a hangszóróra :) De tényleg, úgy csörtettünk érte kb. mint a malacok a moslékra :)))

    2. Culture Beat - Crying In The Rain: https://www.youtube.com/watch?v=FrVFWytgEdI
    Ebbe meg aztán tényleg több mint egy évig teljesen bele voltam hamarodva. Ebben az időben én középiskolás voltam, és szokásom volt unalmasabb órákon megírni az én kis saját aktuális slágerlistámat, amiket aztán egy zeneileg nálam kicsivel nagyobb prof osztálytársamnak mindig meg is mutattam. Idővel aztán, amikor átvette megtekintésre a listát, de még rá se nézett, már mindig mondta is előre hozzá mosolyogva hogy „Jó tudom, az 1. az úgyis a Crying In The Rain, na mindegy akkor nézzük a többit :)” :))))) (Igaz Papi? :) Persze nem valószínű hogy olvasod valaha is.)

    1. Cappella – na itt viszont muszáj csalnom, mert tőlük legszívesebben a teljes U Got 2 Know c. albumot beírnám, annyira mesés utazás az a kicsivel több mint 48 perc. De mégis ki kell emelnem róla két dalt, akkor az egyik az a

    Move On Baby: https://www.youtube.com/watch?v=Rf22mAEdRyk

    Mert mindamellett hogy már az első része is annyira magával ragadó, az albumváltozat a végére átmegy egy olyan szürreálisan tragikus hangulatba, amilyet én eurodance-ben, vagy inkább nagyon semmilyen dance muzsikában nem pipáltam se előtte, se utána (jó, mondjuk esetleg Faithless-t kivéve). Szóval engem szétcsap mindig, újra és újra. Kicsit a Guns n Roses November Rain-jéhez tudnám hasonlítani ebből a szempontból (az is ugye két nagyon eltérő hangulatú részből áll össze), ill. úgy is mondhatjuk hogy ez az eurodance November Rain-je.

    A másik pedig a

    U & Me: https://www.youtube.com/watch?v=LkAL4eG_lJ8

    mert ebben meg már egyenesen szinte hipnotikus erejű/szépségű a szintetizátorrész. Akár végtelenítve is el tudnám hallgatni ezt a szólamot.

    Amúgy a Cappella-ban azt is nagyon szerettem (és ez ennél a két dalnál is megfigyelhető), hogy nem akarták se túlkornyikálni se túlrappelni a dalaikat, hanem inkább hagyták a csodálatos szintetizátor folyamaikat érvényesülni, többször is, és sokszor akár fél perceken is keresztül.

    Más előadókhoz meg még annyit, hogy mint az a fenti listámból látható, azt én sem értem hogy a Culture Beat-nek miért a Mr. Vain lett a legnagyobb slágere (hacsak nem azért mert azt adták ki először), ahogy pl. azt sem hogy Dr. Alban-nek miért az It’s My Life (amikor a Sing Hallelujah sokkal jobb, eredetibb volt, és származását tekintve autentikusabb is saját zenei repetroárjában), és azt sem hogy Haddaway-nek miért a What Is Love, amikor én a Life-ot, a Rock My Heart-ot és a Fly Away-t is sokkal jobban szerettem.

    Dehát van ez így.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz ezt a jó kis listát, és kimerítő leírást! Nagyon alapos.

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.
ca-pub-3250028034952783