TOP 10 ZENE 1976-1983 SZUBJEKTÍV
Top 10 zene 1976-1983 között saját válogatás. Mivel a régi idők slágerlistáiról amúgy is sok információ található az interneten, úgy döntöttem, sokkal érdekesebb, ha személyes nézőpontból, az általam ismert és kedvelt (irdatlan mennyiségű) zeneszámból válogatok. Ezáltal teljesen szubjektív listákat találhatsz alább – évekre lebontva.
Egyes években kevesebb olyan zeneszám volt - a jó zenék között - amelyeket kiemelkedőnek találtam, más években rengeteg, így előfordulhat, hogy a „jobb” évek 10-dik helyezettjei egy közös listán előrébb állnának, mint akár a „gyengébb” évek 1-3. helyezettjei. Vannak olyan évek is (1979, 1980) ahol több hasonlóan jó, de nem kiemelkedő zenét soroltam a top 10-be és így abszolút sorrendet sem állítottam fel közöttük.
Az alábbiakban először az 1976 és 1983 között megjelent zenék közül állítok fel – éves lebontásban – egy-egy top 10-es listát saját, szubjektív tetszésem alapján. Remélhetőleg ez alapján kedvet kapsz arra, hogy elkészítsed a saját top 10 listáidat.
Számomra Jarre Oxygene 2. szerzeménye az elektronikus zene egyik alapműve, mint az már kifejtettem Az igazi elektronikus zene cikkben. Az utána következő zeneszámok között nincs olyan nagy különbség, egy más pillanatban talán más sorrendet választottam volna.
1. Jean Michel Jarre – Oxygene 2. style: electronic, ambient
2. Vangelis – Alpha style: electronic, ambient
3. Jean Michel Jarre – Oxygene 6. style: electronic, ambient
4. Vangelis – La Fete Sauvage style: electronic, ambient
5. Vangelis – Pulstar style: electronic
6. Jean Michel Jarre – Oxygene 1. style: electronic, ambient
7. Tangerine Dream – Stratosfear style: electronic
8. Guido & Maurizio de Angelis - Hombres del mar style: soundtrack
9. Guido & Maurizio de Angelis – Sandokan style: soundtrack
10. ABBA – Arrival style: pop
A The Magic Zager Band dala nekem a legjobban tetszett a ’77-es disco zenékből. Georghe Zamfir csodálatos pánsíp zenéje pedig önmagáért beszél. A Space –től a Magic fly immár klasszikus dallam, és szignál. Jarre Oxygene 4. zenéje pedig ’77-ben jelent meg kislemezen és vált slágerré, ezért nem a ’76-os zenékhez soroltam, ahol csak albumon jelent meg.
1. The Magic Zager Band – Let’s all chant style: disco
2. Georghe Zamfir & James Last – Einsame hirte style: pan's pipes
3. Space – Magic fly style: electronic, disco
4. Jean Michel Jarre – Oxygene 4. style: electronic
5. Tangerine Dream - Betrayal (Sorcerer theme) style: score
6. Dee D. Jackson – Automatic lover style: disco
7. Droids – The force style: electronic, disco
8. Kraftwerk – Trans Europe Express style: electro, synthpop
9. Bee-Gees – Stayin alive style: disco
10. Vangelis – Spiral style: electronic
Az alábbiakban először az 1976 és 1983 között megjelent zenék közül állítok fel – éves lebontásban – egy-egy top 10-es listát saját, szubjektív tetszésem alapján. Remélhetőleg ez alapján kedvet kapsz arra, hogy elkészítsed a saját top 10 listáidat.
Top 10 zene 1976
Számomra Jarre Oxygene 2. szerzeménye az elektronikus zene egyik alapműve, mint az már kifejtettem Az igazi elektronikus zene cikkben. Az utána következő zeneszámok között nincs olyan nagy különbség, egy más pillanatban talán más sorrendet választottam volna.
1. Jean Michel Jarre – Oxygene 2. style: electronic, ambient
2. Vangelis – Alpha style: electronic, ambient
3. Jean Michel Jarre – Oxygene 6. style: electronic, ambient
4. Vangelis – La Fete Sauvage style: electronic, ambient
5. Vangelis – Pulstar style: electronic
6. Jean Michel Jarre – Oxygene 1. style: electronic, ambient
7. Tangerine Dream – Stratosfear style: electronic
8. Guido & Maurizio de Angelis - Hombres del mar style: soundtrack
9. Guido & Maurizio de Angelis – Sandokan style: soundtrack
10. ABBA – Arrival style: pop
Top 10 zene 1977
A The Magic Zager Band dala nekem a legjobban tetszett a ’77-es disco zenékből. Georghe Zamfir csodálatos pánsíp zenéje pedig önmagáért beszél. A Space –től a Magic fly immár klasszikus dallam, és szignál. Jarre Oxygene 4. zenéje pedig ’77-ben jelent meg kislemezen és vált slágerré, ezért nem a ’76-os zenékhez soroltam, ahol csak albumon jelent meg.
1. The Magic Zager Band – Let’s all chant style: disco
2. Georghe Zamfir & James Last – Einsame hirte style: pan's pipes
3. Space – Magic fly style: electronic, disco
4. Jean Michel Jarre – Oxygene 4. style: electronic
5. Tangerine Dream - Betrayal (Sorcerer theme) style: score
6. Dee D. Jackson – Automatic lover style: disco
7. Droids – The force style: electronic, disco
8. Kraftwerk – Trans Europe Express style: electro, synthpop
9. Bee-Gees – Stayin alive style: disco
10. Vangelis – Spiral style: electronic
Top 10 zene 1978
Az 1978-as top 10 -et már nehezebb volt összeállítani, mert rengeteg jó zene volt az elektronikus és a disco műfajban is. Mindenesetre a Kraftwerk The robots című dala nálam alap electro klasszikus, Jarre Equinoxe 3-ja pedig utánozhatatlan dallamával lenyűgözött. A többi dal is ismerős lehet szignálokból, diszkókból, vagy éppen filmből.
1. Kraftwerk - The robots (Die roboter) style: electro
2. Jean Michel Jarre – Equinoxe Part 3. style: electronic, ambient
3. Kraftwerk – The model style: synthpop
4. Jean Michel Jarre – Equinoxe Part 4. style: electronic
5. Passport – Loco-motive style: fusion, jazz, electronic
6. Dee D. Jackson – Meteor Man style: disco
7. Space – Final signal style: electronic, disco
8. Space – Just blue style: electronic, disco
9. Guido & Maurizio de Angelis - Brotherly love style: soundtrack, disco
10. Blondie – Heart of glass style: disco
Top 10 zene 1979
Az 1979-es évnél nem tudtam eldönteni a sorrendet, így a Buck Rogers egyik zenéje, a Jelly Belly győzött, a többi hasonlóan tetszik. Egyikük egy filmzene, mely szerintem a Jerry Goldsmith életmű egyik legjobb darabja.
1. Stu Phillips - 'Jelly Belly' Theme from Buck Rogers style: electro
2. Jerry Goldsmith - Alien (Main Title) style: soundtrack
Boney M – Gotta go home style: disco
OMD – Electricity style: synthpop
Bee-Gees – Tragedy style: disco
Oliver Onions – Sheriff style: soundtrack
Vangelis – Hymn style: electronic
Vangelis – L’enfant style: electronic
Walter Rizzati - Io sto con gli ippopotami (Grau grau grau) style: soundtrack
Ottawan – D.I.S.C.O. style: disco
Top 6 zene 1980
Az 1980-as évnél egy dal sem volt, amelyik számomra kiemelkedő lenne a többihez képest, ezért itt sem teszek egyértelmű sorrendet.
1. Visage – Fade to grey style: synthpop
Joël Fajerman – Painted desert style: ambient
Kitaro - Heavenly father style: electronic, ambient
2. Kitaro – Bell tower style: ambient
Ottawan – You’re ok style: disco
Sunrise (Oliver Onions) – Sphinx style: soundtrack
Top 10 zene 1975-1980 - Összesítés
Amint az látható, nálam a 70-es évek második felében egyértelműen az elektronika vitte a prímet. Jean Michel Jarre és a Kraftwerk muzsikái megadták a műfaj alapját, amelyeket azóta is a legjobbak közé sorolok.
1. Jean Michel Jarre – Oxygene 2. (1976) style: electronic, ambient
2. Kraftwerk - The robots (Die roboter) (1978) style: electro
3. Stu Phillips - 'Jelly Belly' (1979) style: electro
4. Jean Michel Jarre – Equinoxe Part 3. style: electronic, ambient
5. Kraftwerk – The model (1978) style: synthpop
6. Vangelis – Alpha (1976) style: electronic, ambient
7. The Magic Zager Band – Let’s all chant (1977) style: disco
8. Georghe Zamfir & James Last – Einsame hirte (1977) style: pan's pipes
9. Jean Michel Jarre – Equinoxe Part 4. (1978) style: electronic
10. Jean Michel Jarre – Oxygene 4. (1977) style: electronic
Top 10 zene 1981
Az 1981-es top 10 esetén nem volt nehéz a Remote viewing –et kiválasztanom, hiszen az egyik nagy elektronikus kedvencem. Klaus Doldinger zenéje a Két férfi, egy eset című sorozatból, a dallama miatt verhetetlen. Egy-két Spencer-Hill filmzene is bekerült nálam ismét a top 10-be.
1. Tangerine Dream – Remote viewing style: electronic, ambient
2. Klaus Doldinger – Ein fall für zwei style: soundtrack, electronic
3. Kraftwerk – Computer World style: electro
4. Kim Wilde – Cambodia style: synthpop
5. The Oceans (C. & M. La Bionda) - Sunshine style: soundtrack
6. Jean Michel Jarre – Magnetic fields 2. style: electronic
7. Tangerine Dream – Choronzon style: electronic
8. The Oceans - Movin' cruisin' style: soundtrack, disco
9. Vangelis – Chariots of fire style: electronic, soundtrack
10. Logic System – Unit style: electronic
Top 10 zene 1982
Az 1982-es top 10 összeállításakor már a bőség zavarával küzdöttem. Két sorozatzene és néhány elektronikus szuper klasszikus mellett, a szintipop műfaj 1982 táján volt a népszerűsége csúcsán, így több ilyen muzsika is felkerült a listámra.
1. Joël Fajerman - Flowers love style: ambient, electronic
2. Presser Gábor – La balletta no. 2. style: electronic
3. Dollar – Videotheque style: sythpop
4. Ennio Morricone – Marco Polo style: soundtrack
5. James Last – Biscaya style: theme, downtempo
6. Yazoo – Situation style: synthpop
7. Stu Phillips – Knight Rider style: score
8. Yazoo – Don’t go style: synthpop
9. Ultravox – Hymn style: synthpop
10. The Flirts – Passion style: synthpop
Top 10 zene 1983
Az 1983-as top 10 zene eldöntése borzasztóan nehéz volt, rengeteg dal kimaradt, amelyeket kiemelkedően jónak tartok ebből az évjáratból, de most nem fért bele. A Saragossa Band fantasztikus szintidallamával nálam abszolút favorit. A Frankie Goes To Hollywood slágere megunhatatlan, a Tövismadarak sorozat betétzenéje (amelyik akkor hallható, amikor Maggie a tengerparton sétál) a legszebb klasszikus filmzenék egyike.
1. Saragossa Band – Buona sera style: disco, synthpop
2. Frankie Goes To Hollywood – Relax style: synthpop
3. Henry Mancini – Beach walk style: soundtrack
4. Hipnosis – Droid style: spacesynth
5. Gazebo – I like Chopin style: synthpop, italo disco
6. Real Life – Send me an angel style: synthpop
7. Depeche Mode – Everything counts style: synthpop
8. My Mine – Hypnotic tango style: italo disco, synthpop
9. Bandolero – Paris latino style: disco
10. Mike Oldfield – Moonlight shadow style: pop-rock
Folytatás: Top 30 zene 1984
Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!
Nincsenek megjegyzések: